SHERLOCK
// DÍJ
Magánszemélyeknek: 49.000 Ft
Cégeknek: 59.000 Ft
// MIKOR ÉS HOL?
2024.02.08. Csütörtök
// KÉPZÉS CÉLJA
Sherlock – "Semmi sem megtévesztőbb, mint a nyilvánvaló tény"
Data Literacy, az adatolvasási képesség egy olyan képesség, amikor valaki képes az adatokban lévő érdemi információkat megtalálni, és ezek közt képes priorizálni. És itt a hangsúly a priorizálás. Napjainkban nagyon sok elemző eszköz és programozási nyelv áll rendelkezésre, melyek segítségével sok összefüggés viszonylag gyorsan kinyerhető. Azonban a gyorsaságnak sokszor ára van: nem vesszük észre a rejtett összefüggéseket, téves következtetéseket vonunk le, nem a megfelelő adatelemzési technikákat alkalmazzuk.
A workshop célja annak a képességnek elsajátítása, hogy a meglévő adatok alapján a üzleti oldal számára is hasznos összefüggéseket tárjunk fel.
// KÉPZÉS TEMATIKÁJA
A következő témákat járjuk körbe:
- Adatvagyon. Mi az adat és az adatvagyon közti különbség? Hogyan lesz az adatból profit? (DIKW piramis bemutatása) Miért nem sikeres az adatelemzési projektek többsége?
- Adatelemzés. Milyen adattípusok vannak, és ezeknek milyen szerepük van különböző adatelemzéseknél?
- Hogyan alakítsunk át nyers adatbázist elemezhető adatbázissá? Miért fontos új változókat képezni? Hogyan tömörítsünk információt új változókba?
- Adat és valóság kapcsolata. Mi a kapcsolat a valóság és az adatbázisok között? Hogyan torzul az információ adatelemzés közben? Hogyan kerüljük ki az információ torzulásokat?
- Emberi gondolkodás korlátai és ezek hatása elemzéseinkre (emberek kényszeres mintakeresési hajlama mennyire hasznos és káros az adatelemzéseknél). Hogyan lehetünk kritikusok saját elemzéseinkkel szemben?
- Milyen szerepe van a mesterséges intelligenciának az adatelemzési projektekben? Hogyan értelmezzük a "black-box" modelleket?
- Hogyan és mikor kell lezárni az adatelemzési projekteket?
// KIKNEK AJÁNLOM?
Mindenkinek, akit érdekel az elemzés folyamata! Adatelemzőknek, adatmérnököknek, BI szakértőknek. Ugyancsak hasznos lehet azoknak is, akik a „fogyasztói” az elemzéseknek (menedzserek, üzleti döntéshozók, közép és felső vezetők). A workshop segítségével talán le tudják cserélni „a válogasd le ezt és ezt a számot” szemléletet egy igényesebb adatfogyasztói szemléletre, és ezáltal mélyebb és pontosabb döntéseket képesek hozni.
Cégek kérhetnek kihelyezett tréninget minimum 3 fős létszámtól. Ebben az esetben az időpont és helyszín közös egyeztetés alapján kerül véglegesítésre.