{"id":7109,"date":"2020-04-20T15:04:14","date_gmt":"2020-04-20T13:04:14","guid":{"rendered":"https:\/\/kovacsgyulacoach.hu\/?p=7109"},"modified":"2022-04-27T17:31:08","modified_gmt":"2022-04-27T15:31:08","slug":"nostradamus-kihelyezett-trening","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/kovacsgyulacoach.hu\/nostradamus-kihelyezett-trening\/","title":{"rendered":"Nostradamus"},"content":{"rendered":"\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\/\/ K\u00c9PZ\u00c9S C\u00c9LJA<\/span><\/h5>\nPredikt\u00edv adatelemz\u00e9s A-t\u0151l Z-ig<\/em><\/strong><\/span>\n\nVajon mennyire lehet el\u0151rejelezni\u00a0 a j\u00f6v\u0151t? Emberis\u00e9g egyik \u0151si k\u00e9rd\u00e9se. A modern adatelemz\u00e9si m\u00f3dszertanok seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel egyre t\u00f6bb c\u00e9g k\u00e9sz\u00edt \u00fan. predikt\u00edv modellt, azaz olyan modellt melynek seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel el\u0151rejelezhet\u0151 valamilyen m\u00e9rt\u00e9kben a j\u00f6v\u0151.<\/span>\n\nRengeteg elemz\u0151 eszk\u00f6z \u00e1ll rendelkez\u00e9s\u00fcnkre ilyen modellek elk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9re, de \u00f6nmag\u00e1ban a technol\u00f3gia ismerete nem garancia arra, hogy az elk\u00e9sz\u00fclt predikt\u00edv modell t\u00e9nyleg alkalmas \u00fczleti c\u00e9l\u00fa hasznos\u00edt\u00e1sra.\u00a0<\/strong><\/span>\n\nA kurzus c\u00e9lja a predikt\u00edv modellez\u00e9s l\u00e9p\u00e9seinek r\u00e9szletes bemutat\u00e1sa k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 esettanulm\u00e1nyokon kereszt\u00fcl:<\/span>\n
    \n \t
  • Hogyan jelezz\u00fck el\u0151re egy \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u0151 felmond\u00e1s\u00e1t<\/span><\/li>\n \t
  • Hogyan jelezz\u00fck el\u0151re egy m\u00e9rk\u0151z\u00e9s eredm\u00e9ny\u00e9t? \u00c9s hogy lehet ezzel p\u00e9nzt keresni? Lehet\u00fcnk okosabb, mint a fogad\u00e1si iroda?<\/span><\/li>\n \t
  • Mi\u00e9rt neh\u00e9z a csal\u00e1sokat detekt\u00e1lni? Mit tegy\u00fcnk, ha a c\u00e9lv\u00e1ltoz\u00f3 \u201czajos\u201d?<\/span><\/li>\n \t
  • Hogyan detekt\u00e1lhat\u00f3k az \u201calv\u00f3 oroszl\u00e1nok\u201d? (nehogy fel\u00e9bressz\u00fck \u0151ket!)<\/span><\/li>\n<\/ul>\n
    \/\/ K\u00c9PZ\u00c9S TEMATIK\u00c1JA<\/span><\/h5>\nAz el\u0151ad\u00e1sok tartalmaznak elm\u00e9leti \u00e9s gyakorlati blokkokat, ahol a gyakorlatok IBM Watsonban\/Modelerben \u00e9s Pythonban k\u00e9sz\u00fclnek.<\/span>\n\nA r\u00e9sztvev\u0151k a kurzus alatt bemutatott demonstr\u00e1ci\u00f3s c\u00e9l\u00fa Python k\u00f3dokat megkapj\u00e1k.\u00a0<\/strong><\/span>\n\nElm\u00e9leti blokk<\/strong><\/span>\nA kurzus els\u0151 napja a fel\u00fcgyelt tan\u00edt\u00e1s alapjait mutatja be:<\/span>\n
      \n \t
    • Fel\u00fcgyelt tan\u00edt\u00e1sok (predikt\u00edv modellez\u00e9s) c\u00e9lja \u2013 t\u00e9veszm\u00e9k \u00e9s val\u00f3s\u00e1g \u00f6sszehasonl\u00edt\u00e1sa<\/span><\/li>\n \t
    • Fel\u00fcgyelt algoritmusok bemutat\u00e1sa, hol \u00e9s hogyan alkalmazz\u00e1k ezeket az \u00fczleti \u00e9letben<\/span><\/li>\n \t
    • Tan\u00edt\u00f3 \u00e9s tesztadatb\u00e1zis l\u00e9trehoz\u00e1s\u00e1nak alapelvei \u00e9s csapd\u00e1i.<\/span><\/li>\n \t
    • Hogyan cs\u00f6kkents\u00fck a t\u00faltanul\u00e1s val\u00f3sz\u00edn\u0171s\u00e9g\u00e9t vs,\u00a0 hogyan n\u00f6velhet\u0151 egy modell id\u0151beli stabilit\u00e1sa?<\/span><\/li>\n \t
    • Mit tehet\u00fcnk ha a c\u00e9lv\u00e1ltoz\u00f3 zajos? (fraud detekt\u00e1l\u00e1s)<\/span><\/li>\n \t
    • Hogyan \u00e9rt\u00e9kelj\u00fck ki a modelleket (Lift, AUC \u00e9s t\u00e1rsai)?<\/span><\/li>\n \t
    • Hogyan lehet a \u00fczletileg hasznos\u00edtani a kapott modelleket?<\/span><\/li>\n \t
    • Uplift modellek elm\u00e9leti h\u00e1ttere \u00e9s ezek alkalmaz\u00e1sa kamp\u00e1nyokban.<\/span><\/li>\n<\/ul>\nGyakorlati blokk<\/strong><\/span>\n
        \n \t
      • Algoritmusok bemutat\u00e1sa: (i) fel\u00fcgyelt algoritmusok (C5.0, Chaid d\u00f6nt\u00e9si fa, Random Trees, Gradinet boosting, …) \u00e9s (ii) nem fel\u00fcgyelt algoritmusok (K-Means, Twos-step, …)<\/span><\/li>\n \t
      • Tan\u00edt\u00f3 \u00e9s tesztadatb\u00e1zis l\u00e9trehoz\u00e1sa<\/span><\/li>\n \t
      • Modellez\u00e9s, algoritmusok param\u00e9terez\u00e9se, n\u00e9h\u00e1ny modellez\u00e9si p\u00e9lda: (i) \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u0151k elv\u00e1ndorl\u00e1s\u00e1nak el\u0151rejelz\u00e9se, (ii) csal\u00e1s detekt\u00e1l\u00e1s, (iii) x-sell modell k\u00e9sz\u00edt\u00e9se (IBM Modeler, Python)<\/span><\/li>\n \t
      • Ki\u00e9rt\u00e9kel\u0151 f\u00fcggv\u00e9nyek (Gains, Lift, AUC) programoz\u00e1sa \u00e9s alkamaz\u00e1sa tan\u00edt\u00f3 \u00e9s teszt adatokon.<\/span><\/li>\n<\/ul>\n
        \/\/ KIKNEK AJ\u00c1NLOM?<\/span><\/h5>\nAdatelemz\u0151knek, adatm\u00e9rn\u00f6k\u00f6knek, BI szak\u00e9rt\u0151knek, de v\u00e9g\u00fcl is mindenkinek, aki szereti az adatok vil\u00e1g\u00e1t!<\/span>\n
        \/\/ MIKOR \u00c9S HOL?<\/span><\/h5>\nNapjainkban nagyon n\u00e9pszer\u0171ek az online workshopok. Azonban jelenleg kis csoportos foglalkoz\u00e1sok keret\u00e9ben tartom a k\u00e9pz\u00e9seket (maxim\u00e1lisan 6 f\u0151). A szem\u00e9lyes oktat\u00e1s sz\u00e1momra egy k\u00fcldet\u00e9s \u2013 hiszek abban, hogy val\u00f3di tud\u00e1s\u00e1tad\u00e1s csak szem\u00e9lyes keretek k\u00f6zt t\u00f6rt\u00e9nhet. A k\u00e9pz\u00e9s sor\u00e1n sz\u00e1mos gyakorlati p\u00e9ld\u00e1t oldunk meg. A tapasztalatom az, hogy a k\u00f6z\u00f6s feladat megold\u00e1sok inspir\u00e1lj\u00e1k a hallgat\u00f3s\u00e1got.<\/span>\n
        C\u00e9gek k\u00e9rhetnek kihelyezett tr\u00e9ninget minimum 3 f\u0151s l\u00e9tsz\u00e1mt\u00f3l. Ebben az esetben az id\u0151pont \u00e9s helysz\u00edn k\u00f6z\u00f6s egyeztet\u00e9s alapj\u00e1n ker\u00fcl v\u00e9gleges\u00edt\u00e9sre.<\/em><\/span><\/h6>\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
        \n\t\t\t\t
        \n\t\t\t\t\t\t\t

        \n

        \n

        <\/p>

          <\/ul><\/div>\n
          \n
          \n\n\n\n\n\n\n\n<\/div>\n
          \n\t

          Regisztr\u00e1ci\u00f3\/\u00e9rdekl\u0151d\u00e9s\n\t<\/h3>\n\t

          <\/span>\n\t<\/p>\n\t

          <\/span>\n\t<\/p>\n\t

          <\/span>\n\t<\/p>\n\t

          Online tr\u00e9ningek:\n\t<\/h5>\n\t

          Kihelyezett tr\u00e9ningek:\n\t<\/h5>\n\t