{"id":7070,"date":"2020-04-30T14:21:38","date_gmt":"2020-04-30T12:21:38","guid":{"rendered":"https:\/\/kovacsgyulacoach.hu\/?p=7070"},"modified":"2022-04-27T17:30:49","modified_gmt":"2022-04-27T15:30:49","slug":"picasso-kihelyezett-trening","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/kovacsgyulacoach.hu\/picasso-kihelyezett-trening\/","title":{"rendered":"Picasso"},"content":{"rendered":"\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\/\/ K\u00c9PZ\u00c9S C\u00c9LJA<\/h5>\nPicasso \u2013 „Nem keresek. Tal\u00e1lok!”<\/em><\/strong>\n\nNapjainkban az adatelemz\u00e9si piac egyik legdinamikusabban fejl\u0151d\u0151 ter\u00fclete az adatvizualiz\u00e1ci\u00f3. Rengeteg kiv\u00e1l\u00f3 BI eszk\u00f6z \u00e1ll rendelkez\u00e9s\u00fcnkre, hogy az adatok alapj\u00e1n l\u00e1tv\u00e1nyos grafikonokat, dashboardokat k\u00e9sz\u00edts\u00fcnk. Azonban sok esetben sajnos h\u00e1tt\u00e9rbe szorul az adatvizualiz\u00e1ci\u00f3 els\u0151dleges c\u00e9lja, az\u00a0elemz\u00e9si eredm\u00e9nyek \u00c9RTHET\u0150 megjelen\u00edt\u00e9se a d\u00f6nt\u00e9shoz\u00f3k sz\u00e1m\u00e1ra. <\/em>A k\u00e9pz\u00e9s c\u00e9lja<\/span> olyan adatvizualiz\u00e1ci\u00f3s technik\u00e1k bemutat\u00e1sa, melyek seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel elemz\u00e9si eredm\u00e9nyeinket m\u00e1sok sz\u00e1m\u00e1ra is \u00e9rthet\u0151 form\u00e1ban tudjuk bemutatni.\n
\/\/ K\u00c9PZ\u00c9S TEMATIK\u00c1JA<\/h5>\nA k\u00f6vetkez\u0151 t\u00e9m\u00e1kat j\u00e1rjuk k\u00f6rbe:\n
    \n \t
  • Mi az adatvizualiz\u00e1ci\u00f3 szerepe az \u00fczleti \u00e9letben?<\/li>\n \t
  • Mi a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g ha magunknak \u00e9s ha m\u00e1sok sz\u00e1m\u00e1ra k\u00e9sz\u00edt\u00fcnk prezent\u00e1ci\u00f3t?<\/li>\n \t
  • Milyen adatvizualiz\u00e1ci\u00f3s technik\u00e1k vannak? Hogyan m\u0171k\u00f6dik az agyunk, ha k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 t\u00edpus\u00fa diagramokat l\u00e1tunk?<\/li>\n \t
  • Hogyan v\u00e1lasszuk ki a megfelel\u0151 diagramot? Hogyan t\u00fcntess\u00fck el a \u201evizu\u00e1lis zajokat\u201d (clutter) a diagramokb\u00f3l?<\/li>\n \t
  • Mik a preattent\u00edv attrib\u00fatumok a sz\u00f6vegekben \u00e9s a grafikonokban? Hogyan tudjuk ez\u00e1ltal ir\u00e1ny\u00edtani a hallgat\u00f3s\u00e1g figyelm\u00e9t?<\/li>\n \t
  • Hogyan haszn\u00e1ljuk a sz\u00edneket \u00e9s kiemel\u00e9seket? Hogyan ker\u00fclj\u00fcnk el n\u00e9h\u00e1ny jellemz\u0151 adatvizualiz\u00e1ci\u00f3s hib\u00e1t (spagetti grafikonok \u00e9s t\u00e1rsai).<\/li>\n \t
  • Adatok humaniz\u00e1l\u00e1sa \u00e9s ennek l\u00e9p\u00e9sei. Hogyan \u00e9s mivel eg\u00e9sz\u00edts\u00fck ki az adatokat (c\u00edmk\u00e9k, kommentek helye)?<\/li>\n \t
  • Hogyan mes\u00e9lj\u00fcnk t\u00f6rt\u00e9netet az adatok seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel (storytelling with data)?<\/li>\n \t
  • Mi nevez\u00fcnk „ford\u00edtott kommunik\u00e1ci\u00f3s modellnek”? Mi a „tud\u00e1s \u00e1tka” jelens\u00e9g? V\u00e1llalaton bel\u00fcl hogyan alak\u00edtsunk ki k\u00f6z\u00f6s vizu\u00e1lis modellt ezek seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel?<\/li>\n<\/ul>\n(A workshop anyaga szeml\u00e9letes p\u00e9ld\u00e1kon kereszt\u00fcl teszi \u00e9rthet\u0151v\u00e9 az elm\u00e9leti r\u00e9szeket)\n
    \/\/ KIKNEK AJ\u00c1NLOM?<\/h5>\nAdatelemz\u0151knek, adatm\u00e9rn\u00f6k\u00f6knek, BI szak\u00e9rt\u0151knek \u00e9s term\u00e9szetesen tan\u00e1csad\u00f3knak, de v\u00e9g\u00fcl is mindenkinek, aki nemcsak mag\u00e1nak k\u00e9sz\u00edt diagramokat, hanem m\u00e1soknak!\n
    \/\/ MIKOR \u00c9S HOL?<\/h5>\nNapjainkban nagyon n\u00e9pszer\u0171ek az online workshopok. Azonban jelenleg kis csoportos foglalkoz\u00e1sok keret\u00e9ben tartom a k\u00e9pz\u00e9seket (maxim\u00e1lisan 6 f\u0151). A szem\u00e9lyes oktat\u00e1s sz\u00e1momra egy k\u00fcldet\u00e9s \u2013 hiszek abban, hogy val\u00f3di tud\u00e1s\u00e1tad\u00e1s csak szem\u00e9lyes keretek k\u00f6zt t\u00f6rt\u00e9nhet. A k\u00e9pz\u00e9s sor\u00e1n sz\u00e1mos gyakorlati p\u00e9ld\u00e1t oldunk meg. A tapasztalatom az, hogy a k\u00f6z\u00f6s feladat megold\u00e1sok inspir\u00e1lj\u00e1k a hallgat\u00f3s\u00e1got.\n
    C\u00e9gek k\u00e9rhetnek kihelyezett tr\u00e9ninget minimum 3 f\u0151s l\u00e9tsz\u00e1mt\u00f3l. Ebben az esetben az id\u0151pont \u00e9s helysz\u00edn k\u00f6z\u00f6s egyeztet\u00e9s alapj\u00e1n ker\u00fcl v\u00e9gleges\u00edt\u00e9sre.<\/em><\/span><\/h6>\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
    \n\t\t\t\t
    \n\t\t\t\t\t\t\t

    \n

    \n

    <\/p>

      <\/ul><\/div>\n
      \n
      \n\n\n\n\n\n\n\n<\/div>\n
      \n\t

      Regisztr\u00e1ci\u00f3\/\u00e9rdekl\u0151d\u00e9s\n\t<\/h3>\n\t

      <\/span>\n\t<\/p>\n\t

      <\/span>\n\t<\/p>\n\t

      <\/span>\n\t<\/p>\n\t

      Online tr\u00e9ningek:\n\t<\/h5>\n\t

      Kihelyezett tr\u00e9ningek:\n\t<\/h5>\n\t