// IDŐPONT

2021.01.25

// HELYSZÍN

Clementine, Budapest, Bartók Béla út 105-113 I/B., 1115

// DÍJ

Early Birds (2021.12.31-ig): 119.000 Ft 

Standard: 139.000 Ft 

// WORKSHOP CÉLJA

Picasso – hogyan lehet hazudni a diagramokkal!

Napjainkban az adatelemzési piac egyik legdinamikusabban fejlődő területe az adatvizualizáció. Rengeteg kiváló BI eszköz áll rendelkezésünkre, hogy az adatok alapján látványos grafikonokat, dashboardokat készítsünk. Azonban sok esetben sajnos háttérbe szorul az adatvizualizáció elsődleges célja:

elemzési eredmények érthető megjelenítése a döntéshozók számára.

Még nagyobb gond, hogy ha a diagramjanink “hazudnak”. Számos oka lehet ennek. Csak részigazságokat mutatunk, rossz diagramtipus miatt téves következtetések kerülnek levonásra, a bemutatott eredményeket nem támasztják alá a diagramok.

A workshop célja annak a képességnek elsajátítása, hogy elemzéseinket mások számára is érthetően tudjuk bemutatni. El tudjuk dönteni, milyen mélységben mutatjuk be az eredményeket, ki tudjuk választani a megfelelő vizuális megoldásokat, a száraz számokat egy történetté tudjuk átalakítani.

Pablo Picasso (1881-1973): spanyol festőművész, a párizsi iskola kiemelkedő képviselője, a 20. századi avantgárd egyik legjelentősebb festője. Pablo Picasso igazi jelentősége, hogy látványosan felszabadította a művészetet a kötöttségek alól.

// WORKSHOP TEMATIKÁJA

A következő témákat járjuk körbe:

  • Adatvizualizáció szerepe a tudásfeltárásban. Mit ér az adatelemzés vizualizáció nélkül? „2D-s agy” korlátai az elemzéseknél.
  • Kinek prezentálunk, és milyen módon (verbálisan vagy írásban)? Mi a különbség, ha magunknak és mások számára készítünk prezentációt? Milyen tudással, képességgel rendelkezik a közönség – ez alapján mennyire lehetünk bonyolultak? (Flesch-Kincaid olvasási teszt alkalmazása prezentációk készítésénél)
  • Alaklélektan és vizualizáció kapcsolata. Hogyan működik az agy, ha diagramokat látunk?
  • Adavizualizáció 6 szintje: egyszerű számoktól hogy juthatunk el a történetmesélésig? Főbb diagram típusok bemutatása. Hogyan válasszuk ki a megfelelő diagramot? Miért fontos egy jó cím? Hogyan használjuk a színeket és kiemeléseket? Néhány jellemző adatvizualizációs hiba (spagetti grafikonok és társai).
  • Hogyan irányítsuk a hallgatóság figyelmét? Hogyan tüntessük el a „vizuális zajokat” (clutter) a diagramokból? Mik a preattentív attribútumok a szövegekben és a grafikonokban? Hogyan tudjuk ezáltal irányítani a hallgatóság figyelmét?
  • Adatok humanizálása, és ennek lépései. Hogyan, és mivel egészítsük ki az adatokat (címkék, matematikai képletek helye)? Hogyan meséljünk történetet az adatok segítségével (storytelling with data)?
  • Vezetői összefoglalót hogyan strukturáljuk? Miért nem értik a felsővezetők a diagramjaninkat? Mi fér bele 15 percbe, és mi nem?

A workshopnak része egy adatvizualizációs gyakorlat, ahol a résztvevők által elkészített diagramok közös kiértékelésére kerül sor. 

// KIKNEK AJÁNLOM?

Adatelemzőknek, adatmérnököknek, BI szakértőknek és természetesen tanácsadóknak, de végül is mindenkinek, aki nemcsak magának készít diagramokat, hanem másoknak!

// MIKOR ÉS HOL?

Napjainkban nagyon népszerűek az online workshopok. Azonban jelenleg kis csoportos foglalkozások keretében tartom a workshopokat (maximálisan 6 fő). A személyes oktatás számomra egy küldetés – hiszek abban, hogy valódi tudásátadás csak személyes keretek közt történhet. A workshop során számos gyakorlati példát oldunk meg. A tapasztalatom az, hogy a közös feladat megoldások inspirálják a hallgatóságot.

Következő workshop dátuma: 2021.01.25 .

Cégek kérhetnek kihelyezett tréninget minimum 3 fős létszámtól. Ebben az esetben az időpont és helyszín közös egyeztetése alapján kerül véglegesítésre.  

Regisztráció